Kotiin

Posted on

Paluumatka aamupalan jälkeen katkesi taas neljän mailin jälkeen summerin huutoon, lämmöt nousi.

Ankkuri alas ja tutkimaan, mistäs moinen. Vettä ei ollut pilssissä, joten syy oli jossain muualla.

Lisäilin glygooli-vesiseosta, jota meni lopulta kolmisen litraa ???. Järkeilin syyksi koneremontin. Lauhdutin oli ihan kylmä, vaikka sen olisi kuulunut olla kuuma. Eli remontin yhteydessä tyjennettiin kaikki paikat vedestä, joten nyt vasta alkoi temppuilemaan kunnolla. Ilmeisesti jonkin asteinen ilmalukko oli estänyt aikaisemmin veden keirron, jolloin sitä olisi pitänyt jo lisätä aikoja sitten.

Lisäksi. pilssiin, siis keskiosaan venettä, oli tullut glygoolivettä, jonka huomasin myöhemmin. Sitä kun aloin tutkimaan, selvisi syylinenkin. Tuon defrosterin, eli lämppärin tuloletkun liitin vuoti glygoolit pihalle, mutta miksi.

Olin telakalla vaihtanut o-renkaan hanaan, joka sulkee tuon järjestelmän, seurauksella, että olin asentanut sen väärinpäin toimivaksi. Nyt kun luulin sen olevan auki, se olikin kiinni, joten kone työnsi paineella vettä lämppäriin, mutta se ei päässyt sieltä kiertoon takaisin. Siispä liitos alkoi falskata, ettei kokko keksintö olisi ”räjähtänyt”.

Hyvä että selvisi.

Pelkäsin jo, että olimme tehneet jonkin perustavaa laatua olevan mogan kansiremontin yhteydessä.

Pilssin kuivatus ja uusille laineille.

 

 

FacebookPinterestTwitterBloggerGoogle+

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

28 + = 38