Rungon maalaus ja uusi sisusta

Kun kevät koitti ja puuosat oli pääosin jo kunnostettu tai rakennettu kokonaan uusiksi, alkoi rungon kunnostus.
Piti purkaa lasit pois että pääsi hiushalkeemat korjaamaan niiden alta.
  ja joutu siel purkamaan ”vähän” muutakin.

Oikeestaan kaikki mikä irti lähti paitsi moottori.

                  Tuo sinisellä näkyvä on veden kestävää kittiä jolla kaikki aukihoitut paikkasin ennen maalausta.   Piti ottaa tarkennuskuvia että osaa kiinnikkeet laittaa takas oikeille paikoille. Osoittautui tärkeiksi kuviksi myöhemmin, koska ei noita reiänpaikkoja olis enää uuden pinnan alta löytänyt.

  

Tommosella Teknodurin laivamaaleilla maalattiin.Ensin kaksikerrosta pohjaväriä, joka muuten paljasti hyvin kaikki virheet paklauksessa, ja sit kaksi kerrosta pintaväriä. On oikeeta laivamaalia.

Näihin pienempiin kappaleisiin ”harjoiteltiin” kun väri käyttäytyi ohennettaessa pikkasen eri tavalla kun esim automaalit.

Meni sen verran pohjien teko uusiksi, että tuhraantu kaks päivää lisää.

Maalariksi oli lupautunut, kuinkas muuten, Esa ja paikka hänen autotalli.

      Sitten ruuhi vietiin takas rantaan ja osien kiinnitys alkoi.

Noi lasit oli sitten pikkasen kettumaiset laittaa takas. Siis silleen että ”istuvat” kunnolla.

Hartelin koitti soodapuhaltaa pohjaa, mutta toisen puolen vedin epäkeskolla, oli sen verta lelu hänen vehkeensä.

Samalla pääs näkemään mitä se pohja oli ”syöny”. Jouduin mä pariin kohtaan gelgout-paikat laittamaan, mut muuten se oli hyvässä kunnossa, ottaen rungon iän huomioon.

Yks mun kaveri, Johnny, tuli malaamaan pohjat, olikohan nelja kerrosta ja sit ”myrkky”värii kaks kerrosta.

Sillä välin mä pääsin sisustan kimppuun jossa saikin välilla olla niin ihmeellisissä asennoissa että ,,,,,,,,,,,,,,,,

  Kylkien ”pohja” oli niin röpelöinen, että katsoin parhaimmaksi laittaa ensin kiinni solumuovia ja sen päälle vasta sisustusmatto. Matto oli Meluttoman tekemää n 3 mm paksua ja veneeseen suunniteltua, jolla melkeinpä kaikki kotimaiset veneet sisustetaan. pääsääntöisesti liimasin sikalla paitsi sisäkaton kontaktiliimalla. Se sika on niin paljon helpimpi työstää, antaa anteeksi elikkäs voi siirrellä maton oikeelle paikalle kun taas toi kontakti ku tarttuu, niin se on sit siinä.

Kun matto-puoli alkoi olla kohillaan, pikkuikkunoiden asennus oli myös erään laista ähellystä. Kun periks en antanut, sain nekin lopulta kiinni. Tais mennä yhteensä mokomien lasien kanssa neljä päivää.

Tälven aikana oli Hannele, verhoilija, päällystänyt tuolit ja patjat uusiksi. Meni myös sisustan vaahtomuovit uusiksi.

Siinä sit ruuvailin puuosat paikoilleen ja kannoin valmiit patjat ja penkit sisään.

 Sisustan patjat ja penkkien pääliset: kiitos HanneleLattia oli muuten hyvä, mutta kastuessaan syksyllä, turpos niin paljon että ei saanut irti ,,,,,,,,, meni jopa kuprulle jonkin verran mutta onneksi ei halkeillut .

Vene ristittiin tyttäreni mukaan Sarza:ksi.

 

Tule tekemään löytöjä Iittalan verkkokauppaan!